Personal Branding is belangrijk bij het bouwen van uw online reputatie. Dit kan gelden voor een persoon, product of een organisatie. Persoonlijke online branding is vooral belangrijk in de hedendaagse, “Web 2.0 levensstijl” als u werkzoekend bent of diensten levert.
Uw persoonlijke merk is hoe anderen u vergelijken met uw collega’s. Doet u niet aan personal branding om uzelf van anderen te onderscheiden, dan verandert u in een ‘standaard product’.
De persoon achter de dienst of het product is de grootste troef in dienstverlenende bedrijven. Personal branding zal de opbouw van uw unieke meerwaarde bepalen en u onderscheiden van de massa. Door het creëren van uw eigen personal brand, zal het u zeker helpen naar het volgende niveau te komen.
Bloggen is vaak de eenvoudigste manier om de opbouw van uw reputatie in een concurrerende markt te maken en het zal vrij snel de boodschap verspreiden op een gemakkelijke manier.
Als u bezig bent het opbouwen van uw persoonlijke online merk, vindt u hieronder een paar tips die u zullen helpen.
- Innoveren: In een wereld waar toe te wijzen van mensen doen dat soort dingen, zal de persoon met nieuwe manieren om dingen te doen en nieuwe ideeën vorm te geven en de aandacht van de markt te trekken.
- Waarde bieden: Uw merk moet altijd iets van waarde bieden. Uw merk is alleen waardevol als u op een manier onderscheidend bent die anderen als waardevol zullen zien.
- De leider: Door te bloggen regelmatig rond specifieke thema’s die, dus beknopte en duidelijke artikelen, kunt u uw reputatie als expert op uw vakgebied opbouwen. U kunt dit doen door het verkrijgen van de aandacht van uw niche. Etaleer uw kennis zonder arrogant te zijn.
- Vertrouwen: Het is een feit dat mensen zaken doen met mensen die ze kennen en vertrouwen. Altijd authentiek zijn en praten over uw mislukkingen en successen. Ook behulpzaam zijn.
- Wees persoonlijk : U kunt persoonlijkheid en humor integreren in uw stijl van schrijven. Blogs lenen zich voor een zeer informele conversatiestijl die mensen graag lezen.
- Consistentie: Wees consistent in uw onderwerpen, waarden en uw aanpak van situaties. Veranderende meningen en het ontwikkelen van nieuwe ideeën als je groeit zijn prima.
- Relaties: Bouw een solide relatie met andere bloggers en uw lezers. Bezoek en voer andere blog gesprekken die zich bezighouden met het onderwerp. Dit werkt echt!
Het bouwen van je reputatie is van vitaal belang in de huidige online aangestuurde zakelijke wereld. Word de expert in uw vakgebied en wees anders!