Bloggen en personal branding
Blog marketing is niet alleen een krachtige digitale marketing methode voor het opbouwen van je bedrijf en de omzet of leads te vergroten. Bloggen kan ook je eigen persoonlijke reputatie online helpen ontwikkelen. Het kan gebruikt worden om je persoonlijke merk (personal branding) te ontwikkelen en een nieuwe baan te vinden.
Onderwerpen om over te bloggen
U kunt gebruik maken van blogs om je mening te geven over onderwerpen waarin je geïnteresseerd bent en om belangstellenden in een online netwerk te bereiken.
Gebruik bloggen om je carrière te ontwikkelen op de volgende twee manieren:U kunt bloggen over branche-specifieke informatie en het ontwikkelen van je eigen persoonlijke merk als de expert in je branche. Dit is zeer effectief als je strategisch te werk gaat en de onderwerpen selecteert die samenvallen met je carrière planning. Sommige van je lezers zijn naar je op zoek voor samenwerking.
CV bloggen.
U kunt je blog gebruiken als een diepte-cv dat in de zoekmachines geïndexeerd kan worden. Dit maakt het gemakkelijk voor de meeste potentiële werkgevers om je te vinden. Uw CV blog kan veel meer diepte-dan je traditionele papieren versie bevatten. U kunt berichten schrijven over je carrière, projecten en zelfs belangrijke prestaties.
Je CV blog kan een geweldige manier om je kwaliteiten te publiceren voor een brede groep van werkgevers die online op zoek zijn. Je CV blog kan je helpen zodat werkgevers jou vinden in plaats van de traditionele methoden, zoals zoeken naar een baan en zoeken in drukke vacaturesites en het lezen van kranten. De nadruk moet op jou liggen.
Let op waar je de focus legt
De focus moet altijd op jou en je kwaliteiten liggen. Als je blogt over je verleden en de huidige banen, geef dan in geen geval vertrouwelijke informatie. Informatie over klanten, financiën, technologie en collega-werknemers zijn doorgaans vertrouwelijk en niet voor publicatie geschikt.
Openbaarmaking van persoonlijke en vertrouwelijke informatie op je blog kan je carrièremogelijkheden schaden. Niet alleen kun je een slechte reputatie krijgen door het openbaar maken van vertrouwelijke informatie, maar potentiële werkgevers zullen niet het risico willen lopen dat je hetzelfde doet als je bij hen werkt.
Door te bloggen over jezelf creëer je nieuwe kansen met een breder publiek dan de traditionele marketing.