Het is gewoon waar: landing page (of landingspagina) marketing is een nogal onderschatte digitale marketing tactiek. Iedereen heeft het over het binnenhalen van verkeer via zoekmachines, terwijl het minstens zo belangrijk is om de ogen gericht te krijgen op je “aanbod”.
Conversie – dat is waar landingspagina’s voor worden gemaakt – wordt juist vaak vergeten. Het gaat om aantallen en cijfers. En het is eenvoudig.
Stel dat je website één van elke 100 bezoekers (1/100 = 1% succespercentage) converteert. De meeste bedrijven richten zich op het vergroten van het verkeer om meer conversies te krijgen. De logica is: als je 100 meer bezoekers weet te trekken, krijg je nog eens conversie (2/200 = 1% succespercentage). Dit lijkt makkelijk, maar het verhogen van het verkeer met 100% per dag (of zelfs per week) is best moeilijk, vooral als je het verkeer niet inkoopt via Adwords.
Gelukkig er is een betere manier! In plaats van je zorgen te maken over je verkeer, kun je werken met wat je hebt! Als je een beetje landing page marketing toepast en je ontwerp verbetert met teksten en oproepen tot actie, kun je je succespercentage zomaar verhogen naar 3%. Dat lijkt een kleine stijging van 2%, toch? Fout. Een stijging van 2% betekent 200% betere resultaten en veel meer rendement op je investering. De cijfers liegen er dan ook niet om: 3% succespercentage = 3/100 bezoekers (3 is meer dan 2, en het kost veel minder werk).
Een Landingspagina kan een wereld van verschil maken, en in combinatie met andere technieken, zoals pay-per-click-en display advertising, kun je echte stappen zetten naar resultaat: meer klanten voor je bedrijf.
Neem je producten of diensten eens onder de loep en kijk of ze geschikt zijn om online aan te bieden. Voor dienstverlening kun je de landingspagina inzetten voor een zg. lead-magnet; een e-book, whitepaper, of gratis dienst in ruil voor het invullen van een e-mailadres. Hiermee open je de deur naar een langdurige klantrelatie die je kunt onderhouden met bijvoorbeeld e-mailmarketing.