Succesvol zaken doen in de 21ste eeuw
vereist het hebben van een website of minstens een duidelijke aanwezigheid op het internet, hoe dan ook. Of u nu een interactieve site heeft of gewoon een informatieve website, het is broodnodig. Het volgen van onderstaande stappen is een goede strategie als u ook online succesvol wilt zijn en blijven.
1. Doe een (Internet) bedrijfsanalyse
Simpel gezegd, zet uw eisen, wensen en doelstellingen eens duidelijk op papier. Wat wilt u bereiken? Hoe past uw website hierin? Maak een eerst bedrijfsplan voordat u verder gaat in dit proces.
2. Voer onderzoek uit
Bekijk uw concurrenten en onderzoek branche ontwikkelingen. Hoe gaat uw branche om met marketing? Ga niet het wiel uitvinden, gebruik de aanwezige marktkennis via het internet; maak een lijst van sterkten en zwakten van uw concurrenten en verbeter succesvol uw online aanwezigheid hiermee.
3. Ontwikkel een concept en een ontwerp
Tijd voor creativiteit! Deze stap gaat over de inhoud, de layout, navigatie en algemene look en feel van de website. Hier gaat het om het juiste gevoel creëren bij uw online bezoekers.
4. Bouwen van de website
Zorg ervoor dat uw website wordt gebouwd op basis van de nieuwste technologie. ASP, PHP, HTML of CSS zullen zeker de komende 3 tot 5 jaar het beste zijn. Database gestuurde websites zijn uiteindelijk het makkelijkst te onderhouden door het gebruik van een CMS (Content management systeem), maar zorg er wel voor dat het CMS zoekmachinevriendelijk is om succesvol te zijn.
5. Kies uw hosting provider en implementeer uw website
Wanneer u moet kiezen voor een hosting provider voor uw website, dan is betrouwbaarheid heel belangrijk. U wilt natuurlijk niet dat uw site vaak uit de lucht is, of dat u volgend jaar weer een nieuwe provider moet zoeken omdat ze er mee gestopt zijn. Hosting bestaat in veel verschillende kwaliteiten, kies liever niet de goedkoopste, maar een betrouwbare partij met een goede supportafdeling.
6. Promoot uw website
Meld uw site aan bij de belangrijkste zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo. Begin met andere marketing activiteiten zoals email marketing, persberichten uitsturen, online adverteren (SEA) etc.. Werk ook zeker aan lange termijn zoekmachine optimalisatie (SEO) om verkeer te genereren naar uw site.
7. Beheer en onderhoud uw website
De meest belangrijke stap is er voor te zorgen dat de informatie op uw site regelmatig vernieuwd wordt en relevant is voor uw bezoekers. Uw bezoekers moeten wel steeds weer terugkomen om meer resultaat te halen. De hoogste conversie wordt behaald met terugkerende bezoekers! Zoekmachines vinden het prachtig als er nieuwe inhoud wordt gevonden op websites en zullen dit omzetten in hogere posities in de zoekresultaten. Vergeet ook hier niet om te blijven optimaliseren voor de zoekmachines!
Uw website is niet alleen een marketing instrument maar een bedrijfstool die een continue directe of indirecte inkomensstroom kan genereren voor uw bedrijf.
Interesse in een nieuwe online strategie voor uw bedrijf? Laat een bedrijfsanalyse uitvoeren en ontdek de mogelijkheden voor úw bedrijf om succesvol te zijn en te blijven.